Aku dan scoliosis

Photobucket


Assalamualaikum,

Tengah hari ni aku nak kongsi satu lg

pengalaman hidup aku, sbnrnya dr aku

tingkatan 2 aku dh pun mghidapi 

scoliosis atau lebih dikenali pnyakit 

tlg blkg bengkok. Kalau nak tahu apa

scoliosis korang baca dekat SINI


Macam mana aku dpt tahu aku ada

penyakit ni?? pd tahun yg sama jgk

keluarga aku spt diturunkan musibah/

ujian yg bsr oleh allah s.w.t apabila

mak aku dijankiti penyakit batuk kering

atau TIBI 

Maka pd masa tu semua ahli keluarga aku

harus menjalani ujian x-ray utk pastikn

kami tak dijangkiti.

Dan bermula satu detik yg kira hitam

utk hidup aku apabila dpt tahu yg 

aku ada scoliosis. Syukur yg lain sihat

tak ada apa-apa mslh. Dekat bwh cth 

x-ray tulang belakang aku.


Rasa mcm nak pengsan masa tgk tu

sampai aku mngeluh kenapa tuhan bg aku

mslh mcm ni, apa salah aku.

Skrg aku sedar yg aku dulu selalu susah 

sbb selalu mgeluh pasal pnyakit aku dan

sering bg alasan sbb aku sakit.

Tp skrg aku faham yg pgalaman mndewasakn

aku. Semoga aku terus hidup dgn sihat

dan bahagia. Harap tak ada keturunan aku

yg akan ada mslh scoliosis mcm aku.

AMEN.

Terima Kasih Baca Entry Aku, Like kalau Suka :p

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...