Aku dan scoliosis

Photobucket


Assalamualaikum,

Tengah hari ni aku nak kongsi satu lg

pengalaman hidup aku, sbnrnya dr aku

tingkatan 2 aku dh pun mghidapi 

scoliosis atau lebih dikenali pnyakit 

tlg blkg bengkok. Kalau nak tahu apa

scoliosis korang baca dekat SINI


Macam mana aku dpt tahu aku ada

penyakit ni?? pd tahun yg sama jgk

keluarga aku spt diturunkan musibah/

ujian yg bsr oleh allah s.w.t apabila

mak aku dijankiti penyakit batuk kering

atau TIBI 

Maka pd masa tu semua ahli keluarga aku

harus menjalani ujian x-ray utk pastikn

kami tak dijangkiti.

Dan bermula satu detik yg kira hitam

utk hidup aku apabila dpt tahu yg 

aku ada scoliosis. Syukur yg lain sihat

tak ada apa-apa mslh. Dekat bwh cth 

x-ray tulang belakang aku.


Rasa mcm nak pengsan masa tgk tu

sampai aku mngeluh kenapa tuhan bg aku

mslh mcm ni, apa salah aku.

Skrg aku sedar yg aku dulu selalu susah 

sbb selalu mgeluh pasal pnyakit aku dan

sering bg alasan sbb aku sakit.

Tp skrg aku faham yg pgalaman mndewasakn

aku. Semoga aku terus hidup dgn sihat

dan bahagia. Harap tak ada keturunan aku

yg akan ada mslh scoliosis mcm aku.

AMEN.

Terima Kasih Baca Entry Aku, Like kalau Suka :p

Alisha minta maaf yea!!!

Photobucket



Assalamualaikum,

Petang yg mendung ni Alisha syok tidur

kami baru je balik dari beli susu utk

Alisha, dia mmg sejak lahir minum

susu tepung tp kdg2 susu badan jugak.

26.08.13 tarikh edit gambar ni.

Si pemilik nama Alisha Zarra

[Zara tp org JPN ni rabun agaknya] 

Lahir pada Jumaat 26 Julai 2013

bersamaan 17 ramadhan 1434

{nuzul al-quran} Jam 1.10pm

Tak sangka dia akan lahir di hari

dan bulan yg mulia, semoga jd

anak yg baik. Berat masa lahir 3.1kg

sekarang dekat 2 bln berat dia dh 4kg

lebih rasanya.



Masa Alisha lahir dia kene jaundis

atau bahasa kita demam kuning.

Macam-macam cara nak ubat demam

kuning dia, aku dh cuba bg susu

kambing tapi dia berak-berak plk.

Bagi anggur hitam yg tak ada biji

pun tak turun kuning dia. Turun pun

sikit. Kawan emak aku prnh ada

anak kene kuning kemudian staff nurse

tmpt dia beranak suruh bg baby susu

NAN yg 0-6 bulan. Harga mmg mahal

tp demi anak beli jugak. Syukur dgn 

Allah s.w.t sembuhkan. Tak ada pnyakit

yg tak ada ubatkn? kecuali MATI



syukur dia dh sembuh sampai skrg minum

susu ni tp hari ni dia kene minum

susu lain sbb mama papa dia tgh pokai

harap dia sesuai susu baru ni.

Maaf ye Alisha. Kami beli susu lactogen

utk alisha sbb ni je yg mampu buat

masa ni. Mak aku kata adik aku

kecil-kecil dulu doctor suruh

minum susu ni sbb adik aku tak 

sesuai susu mahal S-26.


mudah-mudahan dia sesuai, nanti 

dpt gaji baru tukar balik susu

dia. Kesian plk dkt dia, maaf syg.

Terima Kasih Baca Entry Aku, Like kalau Suka :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...