R.I.P


Kemalangan selalu berlaku tak kira apa benda sekali pun yg kita buat seharian.Tak kira la ketika
makan,minum, tidur dll. Semua yang terjadi atas kehendak tuhan.
Kita sebagai manusia hanya boleh terima dengan hati yang redha.

Malam ni aku nak share dgn korang video kemalangan yang terjadi
dalam sukan permotoran. Main badminton pon boleh cedera ini kan sukan permotoran,dah tentu2 sukan yang
melibatkan kelajuan yang tinggi. Nak cerita pasal berapa speed dorang ni memang
aku tak pakar la. Nak tahu search sendiri okay. ;)

Kalau Formula 1,antara pemandu yang masih dikenang meskin dah meninggal dunia akibat kemalangan 
ketika dalam perlumbaan Formula 1 tahun 1994
ialah Ayrton Senna, beliau merupakan legenda sukan F1
Cuba korang tanya parent korang mesti dorang tahu.
Kat bawah video beberapa saat sebelum belum menghebus nafas terakhir :
Video ni lambat sikit nk tunjuk masa dia kemalangan. Tengok dengan sabar okay :)

Yang kedua sukan favourite aku lah MotoGP. Antara pelumba yang turut mati 
akibat kemalangan ketika berlumba ialah Shoya Tomizawa.
Beliau berlumba untuk moto2 merupakan kelas yang menggantikan 250cc.
Selepas dia jatuh dari motor , beliau digilis 2 motor lain secara tidak
sengaja. Kedua2 perlumba tu cuma tidak dapat mengelak Tomizawa yang jatuh dihadapan mereka
Berikut video disaat Shoya Tomizawa digilis.
(Yg terbaring atas track lepas kemalangan 2 la Tomizawa)

Yang terbaru ialan sukan lumba kereta, Indycar. Sebenarnya aku tak berapa tahu
pasal sukan ni. Sebab kalau sukan kereta ni aku kurang ambil tahu.
Apa yang aku tahu sukan yang lebih kurang macam F1 tapi litar yang digunakan
untuk Indycar lagi pendek jika dibandingkan dengan F1
Pelumba yang baru saja meninggal dunia baru2 ni ialah
Dan Wheldon.
Berikut adalah video ketika kemalangan tersebut berlaku.


Ini sahaja untuk hari ini okay.
Semoga terhibur.
~SEKIAN~

Terima Kasih Baca Entry Aku, Like kalau Suka :p

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Photobucket